- Σάββατο, 31 Μαΐου 2014 17:58
Το 1973 στην απονομή των βραβείων Grammy την κατηγορία best rhythm & blues female vocalist η Aretha Franklin η οποία ειχε κερδίσει τον τίτλο ,αισθάνθηκε την ανάγκη να δώσει το βραβείο στην συνυποψήφια της Esther Philips θεωρώντας ότι το άξιζε περισσότερο!
Γεννήθηκε ως Esther May Jones στο Galveston Texas και αναγκάστηκε από πολύ μικρή να μοιράζει το χρόνο της μεταξύ Houston και Los Angeles τόπους κατοικίας των δυο από πολύ νωρίς χωρισμένων γονιών της. Στα 13 της έλαβε μέρος στο Watts του L.A. σ ένα διαγωνισμό νέων ταλέντων σ ένα νυχτερινό μαγαζί του δικού μας Johnny (Veli)Otis ,στο Barrellhouse Club και κέρδισε το α βραβείο τραγουδώντας ένα τραγούδι της μεγαλύτερης επιρροής της , της Dinah Washington με τίτλο” Baby get lost”. O Otis μαγεύτηκε από την φωνή της και την πήρε μαζί του στη περιοδεία εκείνης της χρονιάς με τους California Rhythm & Blues Caravan, δίνοντας της λόγω του νεαρού της ηλικίας της μάλιστα το ψευδώνυμο Little Esther. Μαζί με τον Otis ηχογραφεί αρκετά 45αρια στην εταιρία Savoy με μεγαλύτερη επιτυχία το Double Crossing Blues που έφτασε μέχρι το Νο 1 των RnΒ charts το 1950. Για μια δεκαετία περίπου συνεργάζεται μαζί του αλλά τα ναρκωτικά οι κακές παρέες αλλά και κάποιες επαγγελματικές διαφωνίες έφεραν αναπόφευκτα το τέλος της συνεργασίας τους και άρχισε μόνη της να δουλεύει σε διάφορα μικρά clubs του Houston μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 50. Το 1962 ήταν η χρονιά της επιστροφής για την Phillips όταν ο Kenny Rogers την ανακαλύπτει ξανά σ ένα μικρό club και της προτείνει να υπογράψει συμβόλαιο στην εταιρεία Lennox του αδελφού του Leland Rogers. Δεν είναι πλέον η Little Esther αλλά η Esther Philips βαφτίζοντας η ίδια τον εαυτό της από την ταμπέλα ενός γειτονικού βενζινάδικου (Philips 66) To 1963 ηχογραφεί το country n western «Release me» και ανεβαίνει στο top 10 στα C&W ,Pop και R&B Charts συγχρόνως! Το 1964 η Lennox χρεοκοπεί και η Atlantic Records την αγοράζει μαζί και όλες τις ηχογραφήσεις της . Στην Atlantic συνεργάζεται με διαφόρους παραγωγούς συνθέτες μουσικούς από όλα τα είδη της εταιρείας όπως country ,jazz ,soul ,pop, blues και αποδεικνύει ότι μπορεί να τραγουδήσει τα πάντα με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο και την μοναδική ανατριχιαστική φωνή της . Την Άνοιξη του 65 ηχογραφεί το δίσκο «And I Love Him» με 12 standards μεταξύ των οποίων και το ομώνυμο (στη female version) «And I Love Him» των Beatles.
Οι συνθέτες του κομματιού (Lennon McCartney) ενθουσιάζονται τόσο που την καλούν τον Νοέμβριο του ίδιου έτους να λάβει μέρος στο Show του BBC “Ready Steady Go
To 1966 είναι η η χρόνια που εμφανίζεται στο Newport Jazz Festival και ηχογραφεί και το «The Country Side Of Esther» –που περιλαμβάνει ένα από τα καλύτερα κομμάτια της χωρίς να είναι διασκευή ,τη σύνθεση των Buddy Scott και Jimmy Radcliffe με τίτλο “Try me”με τον King Curtis στο σαξόφωνο και την Phillips να ερμηνεύει μοναδικά.
Μέχρι το 1971 που αφήνει την Atlantic έχει καταφέρει να τραγουδήσει τα πάντα από το When A Woman Loves A man (female version) του P.Sledge ως και συνθέσεις των Cole Porter ,M.Jagger και άλλων.
Το 1972 υπογράφει στην Κudu Records και ηχογραφεί το δίσκο όπου ερμηνεύει τη σχετική με το πρόβλημα της σύνθεση του Gill Scott Heron «Home is where the hatred is» στο δίσκο «From a Whisper to a Scream,» με το οποίο ήταν υποψήφια για το βραβείο Grammy μαζί με την Aretha Franklin. To 1975 εποχή που κυριαρχεί η disco ηχογραφεί το “what a difference a day makes” μια up tempo διασκευή του γνωστού κομματιού τοy ειδώλου της Dinah Washington και ανεβαίνει στο top 20 του Αμερικανικού Chart. Συνεχίζει να ηχογραφεί μέχρι το 1984 -χρονιά του θανάτου της,-ως το 1977 στη Kudu και στην συνεχεία στην Mercury με τον αποχαιρετιστήριο της δίσκο « A way to say goodbye» να κυκλοφορεί το 86 δυο χρόνια μετά το θάνατο της από κίρρωση ήπατος λόγω χρήσης ναρκωτικών ουσιών. H Phillips ήταν μια ξεχωριστή μοναδική ερμηνεύτρια η οποία κατάφερνε να ενσωματώνει με απίστευτο τρόπο τα βιώματα της στην ερμηνεία της . Ο συνεργάτης της πιανίστας και δημοσιογράφος Leonard Feather είχε γράψει αρκετά χρόνια πριν στο έγκυρο Melody Maker : «Δεν μπορώ να φανταστώ άλλη τραγουδίστρια από την εποχή της Billie Holliday που να είναι στο επίπεδο της¨» και λίγο αργότερο στο L.A.Times “Κανείς σήμερα δεν μπορεί να τραγουδήσει τα Blues όπως αυτή μπορεί. Μια τραγουδίστρια χωρίς κατηγορία αλλά με μια από τις πιο ξεχωριστές και ακαταμάχητες φωνές που ακούσατε ποτέ».
ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ 1966 The Country Side of Esther 1970 Burnin' (Live) 1972 From a Whisper to a Scream 1974 Black-Eyed Blues 1975 What a Diff'rence a Day Makes
esther phillips - and I love him
Ακολουθήστε μας
στα κοινωνικά μας
δίκτυα.