ΕΞΟΔΟΣ: Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί

loversmesaΗ τελευταία ταινία του Τζιμ Τζάρμους, «Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί», είναι στημένη πάνω σε ένα εκκεντρικό και παράδοξο εύρημα εκπλήσσοντας με την ομορφιά των πλάνων και την ευαισθησία των νοημάτων.
H Tίλντα Σουίντον («Είμαι ο Έρωτας») και ο Τομ Χίντλεστον (ο Λόκι του φιλμ «Οι Εκδικητές»), η Εύα και ο Αδάμ της ταινίας, είναι βαμπίρ ηλικίας πολλών αιώνων τα οποία έχουν καταφέρει να ενσωματωθούν στην παγκόσμια ιστορία.

Όπως γυρίζει ένα πικάπ έτσι οι ζωές τους αποτελούνται από κύκλους οι οποίοι ξεκινούν με τη δημιουργία μιας νέας (φαινομενικά) φυσιολογικής ζωής ως τη στιγμή που την εγκαταλείπουν για μια νέα ταυτότητα. Οι ίδιοι προσαρμόζονται στις συνθήκες κάθε εποχής και διατηρούν την υγεία τους αποφεύγοντας να πίνουν πλέον όποιο αίμα βρίσκουν αφενός λόγω πεποιθήσεων, αφετέρου γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μολύνει τον οργανισμό τους.

 

Ο Τζάρμους με ευφάνταστη έμπνευση αντιστρέφει τους ρόλους στην αιώνια πάλη μεταξύ του Καλού και του Κακού και δημιουργεί μια παραβολή για τα δεινά της ανθρωπότητας με ευαισθησία και ρομαντισμό.

 

Το πρώτο πλάνο της ταινίας το οποίο καταγράφει μια γωνία της Ταγγέρης όπως και τα πλάνα στα οποία ο Αδάμ και η Εύα περιδιαβαίνουν μια εγκαταλελειμμένη πόλη της Αμερικής σφύζουν από ποιητική ζωντάνια και στοχαστική διάθεση ενώ οι αναφορές στην τέχνη, στην επιστήμη και στον αιώνιο έρωτα έρχονται σε εύγλωττη αντιπαράθεση με όλα τα κακώς κείμενα της σύγχρονης εποχής. Άξιες μνείας και οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών.
Αν και υπάρχουν ορισμένες ατυχείς επιλογές στο σενάριο οι οποίες θολώνουν λίγο την ένταση της ατμόσφαιρας, η εν λόγω ταινία είναι ένας ύμνος στην αγάπη, στην αφοσίωση, στην δύναμη της επιλογής και στην αλήθεια. Υπό τους ήχους του καθηλωτικού «Funnel of Love» της Γουάντα Τζάκσον και την βαθύχρωμη διορατική φωτογραφία του Yorick le Saux’s, η ταινία σε παρασύρει σε ένα ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης στο οποίο φυσικά υπερισχύει η μόνη δυνατή επιλογή: η επιβίωση.

 

Τζούλια Γκανάσου