«Τα παιδιά μας δεν τα στοιβάζουμε σε κλουβιά!»

Συνέντευξη με την Μαρίνα Παρασκευοπούλου,

Πρόεδρο του Συλλόγου Βρεφών και Νηπίων Καισαριανής

 

1aaa-bproΓια διαδικασίες fast track προσχολικής αγωγής σε φτηνές λαμαρινοκατασκευές, χωρίς καν τα βασικά, (π.χ. κεντρική θέρμανση, στεγανότητα), μια λύση ανάγκης, με την οποία η Δημοτική Αρχή Καισαριανής βολεύτηκε, χωρίς να αντιτείνει δικό της σχεδιασμό, μιλάει στη συνέντευξη που ακολουθεί η κ. Μαρίνα Παρασκευόπουλου, πρόεδρος της Δ.Ε. του νεοσύστατου Συλλόγου βρεφών και νηπίων Καισαριανής.

 

 

 

-Τον Σεπτέμβριο κάνει τα «πρώτα βήματά» του στην Καισαριανή ο θεσμός της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Τι αισθήματα και τι σκέψεις σας δημιουργεί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό;

 

Επιτρέψτε μας μια αναδρομή στο χρονικό υλοποίησης της.

Στις 26/2/2018 ψηφίστηκε το άρθρο 33 που αφορούσε στο εν λόγω μέτρο, που με βάση το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ θα υλοποιούνταν καθολικά σε βάθος τριετίας σε όλη την επικράτεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την ψήφιση του μέτρου ακολούθησαν δύο προϋπολογισμοί, ο πρώτος που καταρτίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ και ο δεύτερος από τη ΝΔ, που σε πλήρη σύμπνοια όχι μόνο δεν προέβλεψαν επιπλέον χρηματοδότηση για την ουσιαστική, με παιδαγωγικούς όρους, υλοποίηση του μέτρου αλλά απροκάλυπτα, η καθεμία με τη σειρά της, μείωσε κατά 50 εκατομμύρια το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) που αφορά σε κτιριακές υποδομές, ανέγερση σχολείων. Ταυτόχρονα με την έλλειψη χρηματοδότησης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με νομοθετική ρύθμιση (η οποία διατηρείται και από την κυβέρνηση ΝΔ), το άρθρο 220 του νόμου 4610/2019, νομιμοποίησε τις fast track διαδικασίες για τη μαζική τοποθέτηση προκάτ αιθουσών ελαφριού τύπου νηπιαγωγείων σε σχολικές αυλές, παρεκκλίνοντας από τα ισχύοντα. Αναφέρεται συγκεκριμένα στο άρθρο ότι «για την αντιμετώπιση των άμεσων και επιτακτικών αναγκών της εφαρμογής της προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης επιτρέπεται η τοποθέτηση και διατήρηση για προσωρινό διάστημα προκατασκευασμένων σχολικών αιθουσών νηπιαγωγείου ελαφριάς κατασκευής (...) Αυτές τοποθετούνται εντός γηπέδων, όπου υφίστανται και λειτουργούν σχολικές μονάδες κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης σχετικά με τους συντελεστές δόμησης και του ποσοστού κάλυψης (…).Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή η τοποθέτηση τότε κατά σειρά τοποθετούνται οι αίθουσες α. Σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, β. σε μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οπότε και δημιουργείται χωριστός αύλειος χώρος...»!
Για πρώτη φορά αποφασίζεται η μαζική εγκατάσταση προκάτ αιθουσών ελαφριού τύπου (container) για την κάλυψη πάγιων και όχι έκτακτων αναγκών, στεγάζοντας εκατοντάδες νήπια, στα πιο ευαίσθητα χρόνια της ζωής τους, μέσα σε κλουβιά! Χωρίς καν κεντρική θέρμανση!
Το «κατά παρέκκλιση» λοιπόν καταστρατηγεί τη σύγχρονη τεχνογνωσία για ασφαλή κτίρια, αγνοεί τα σύγχρονα παιδαγωγικά δεδομένα για την ομαλή κοινωνική, σωματική, εν γένει ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη του παιδιού σε κάθε ηλικιακή βαθμίδα, με τις ανάλογες ανάγκες που προκύπτουν από αυτή. Γιατί είναι ανάγκη για το κάθε παιδί, ανεξάρτητα από την ηλικία του, περνώντας το μεγαλύτερο μέρος της μέρας του στο σχολείο, να του προσφέρει ασφάλεια, χαρά, ξεκούραση και όλα τα αναγκαία μέσα για να αναπτυχθεί.
Όλα τα παραπάνω, αν τα συνδυάσει κανείς με την εξέλιξη της τεχνογνωσίας, των τεχνολογικών μέσων, την αντικειμενική πρόοδο των επιστημών που σχετίζονται με την κατασκευή κτιρίων δηλαδή αυτό που επιτάσσει η επιστήμη ως δυνατότητα, κατ' επέκταση ως ανάγκη, γιατί αξιοποιείται, και μάλιστα στο έπακρο, με προτεραιότητα από τις Κυβερνήσεις, όταν είναι να κτιστούν έργα όπως στο Ελληνικό (Καζίνο, Μεγαλοξενοδοχεία, μαρίνες κ.ά.) όπως γήπεδα σε ΠΑΕ και μάλιστα με φοροαπαλλαγές, παραχώρηση τεράστιων χώρων από το κράτος, και όχι για να κτιστούν σχολεία ασφαλή με όλες τις επιστημονικές προδιαγραφές; Μήπως γιατί τα σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια δεν μπορούν να έχουν ανταποδοτική λειτουργία και να προσπορίζουν κέρδη, και γι' αυτό δεν ιεραρχούνται ούτε επιλέγονται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις;
Επιβεβαιώνεται και από τα παραπάνω το μέγεθος της κοροϊδίας και της υποκρισίας, σε ό,τι αφορά τα θεμελιώδη, βασικά ζητήματα φροντίδας, εκπαίδευσης, ανατροφής μετακυλίουν την ίδια την ευθύνη σε εμάς τους γονείς, αφού από την πλευρά τους δεν εξασφαλίζουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε να καλύπτονται αυτές οι ανάγκες. Δεν ιεραρχείται ως προτεραιότητα στις ασκούμενες πολιτικές, και αυτό το μαρτυρά η πλειοψηφία των σχολικών κτιρίων που είναι παλαιά και υποσυντήρητα. Για μας όμως τα παιδιά μας είναι προτεραιότητα!
Όλα τα παραπάνω, εμάς τους γονείς , μας δημιουργούν αγωνιά , ανασφάλεια, οργή, όταν μάλιστα γνωρίζουμε , ότι από τον Σεπτέμβρη και για τα επόμενα τουλάχιστον 4 χρόνια θα στοιβάζονται νήπια 4-6 χρονών μέσα σε φτηνές λαμαρινοκατασκευές χωρίς τα βασικά (π.χ. Κεντρική Θέρμανση).

 


-Ποια προβλήματα φοβάστε ότι μπορούν να εμφανίσουν τα κοντέινερ που θα στεγάσουν τα παιδιά, κατά τη διάρκεια της χρονιάς;

 

Για εμάς, το παιδί προσχολικής ηλικίας πρέπει να αναπτύσσεται σε ένα σύγχρονο και ασφαλές κτίριο που θα επιδρά διαπαιδαγωγητικά, υπηρετώντας γενικούς παιδαγωγικούς σκοπούς, με την ύπαρξη όλων των αναγκαίων χώρων, όπως είναι οι αίθουσες δραστηριοτήτων, οι χώροι σίτισης, ξεκούρασης, υγιεινής αλλά και ο αύλειος χώρος, εντός των οποίων θα αναπτύσσεται το πλούσιο παιδαγωγικό πρόγραμμα, εξασφαλίζοντας την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Καθένας από αυτούς τους χώρους, φυσικά μαζί με το έμψυχο δυναμικό, τις παιδαγωγούς, μαγείρισσες, καθαρίστριες, δεν ικανοποιεί απλώς τις στοιχειώδεις ανάγκες των παιδιών, αλλά προσφέρει τους υλικούς όρους για την κοινωνικοποίησή τους, την κατάκτηση της αυτονομίας τους, την καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου, της συνολικής και ισόρροπης ανάπτυξής τους. Μέσα σε αυτούς πλάθεται η προσωπικότητα του παιδιού, διαμορφώνει τον χαρακτήρα του, καλλιεργεί τα ιδιαίτερα, μοναδικά χαρακτηριστικά του, διαμορφώνει, δρώντας και παίζοντας, τη σκέψη του, τη φαντασία του, το συναίσθημά του. Επομένως, οι τεχνικές προδιαγραφές δεν είναι ένα απλό νούμερο, αλλά η σύγχρονη τεχνογνωσία, τα τεχνολογικά μέσα που πρωτίστως καλύπτουν την ασφάλεια και παραπέρα διευκολύνουν με αναβαθμισμένο τρόπο τους παιδαγωγικούς σκοπούς.
Στο «κατά παρέκκλιση», λοιπόν, πλαίσιο ισοπεδώνονται όλα τα παραπάνω, στοιβάζοντας τα παιδιά σε conteiner που προορίζονται για σεισμόπληκτους, πυρόπληκτους, δυστυχώς και πρόσφυγες, κόντρα σε καθετί που επιτάσσει η επιστήμη, είτε στο παιδαγωγικό πλαίσιο είτε στο κτιριακό. Όμως οι ανάγκες των παιδιών δεν είναι ούτε έκτακτες, ούτε επείγουσες, ούτε αποτέλεσμα φυσικών καταστροφών.
Φυσικά, οι όροι επιβάρυνσης δεν αφορούν μόνο τις μικρές ηλικίες αλλά επηρεάζουν όλον τον μαθητικό πληθυσμό, το σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Γιατί, για παράδειγμα, η τοποθέτηση 2! τέτοιων αιθουσών στην αυλή του 1ου Νηπιαγωγείου (το όποιο συστεγάζεται με άλλα 2 Δημοτικά και με αυτόν τον τρόπο εκτοξεύει τον αριθμό των παιδιών σε 600 σε ένα σχολικό συγκρότημα) δημιουργεί έτσι κι αλλιώς σοβαρούς κινδύνους για την ίδια την ασφάλεια των παιδιών, νηπίων και εφήβων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως είναι ο σεισμός, και όχι μόνο, στερώντας παραπέρα από τα μεγαλύτερα παιδιά τον ελάχιστο ελεύθερο χώρο που πρέπει να διαθέτει το σχολείο για να ικανοποιηθεί η ανάγκη τους στην άθληση, με την ύπαρξη των ασφαλών και σύγχρονων γηπέδων. Επομένως, η «κατά παρέκκλιση» διαδικασία, πολλαπλά και συνολικά επιβαρύνει όλη την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ταυτόχρονα με τα παραπάνω υπάρχει συλλογική βιωματική πείρα γονιών που τα παιδιά τους έχουν φοιτήσει μέσα σε container, το 7ο Νηπιαγωγείο απαρτίζεται αποκλειστικά από τέτοια τσίγκινα κουτάκια, στο 3ο επίσης υπάρχει ένα. Τι λέει αυτή η βιωματική πείρα: Κατά βάση τα παιδιά τον χειμώνα κρυώνουν, ταυτόχρονα τα περισσότερα παιδιά παρουσιάζουν παιδικό άσμα και όσα το είχαν τους επιδεινώθηκε, και είναι λογικό, αφού η μόνη παροχή θερμότητας προέρχεται από air condition. Σε περιόδους έντονων βροχοπτώσεων στις αίθουσες στάζουν νερά, επίσης σε καιρικά φαινόμενα όπως κεραυνοί – βροντές τραντάζονται ολόκληρα με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μην θέλουν να μπουν ξανά μέσα σε αυτές τις αίθουσες επικαλούμενα τον φόβο.

 


-Πρόσφατα, σε κινητοποίησή σας, είχατε την ευκαιρία να ακούσετε και τις απόψεις της ΚΤΥΠ, του φορέα που έχει την αρμοδιότητα επί των υποδομών. Μετά και από αυτή τη συνάντηση, εκτιμάτε ότι η Δημοτική Αρχή είχε την αντικειμενική δυνατότητα να χειριστεί αλλιώς το ζήτημα;


Στη συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΚΤΥΠ ΑΕ κ. Γιάνναρη καταγγείλαμε την εγκατάσταση αιθουσών τύπου container για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής με ό,τι αυτή συνεπάγεται, την ανάγκη άμεσης αλλαγής του σχεδιασμού με αντικατάστασή τους με βαρέως τύπου, αλλά και το άνοιγμα ενός δρόμου χρηματοδότησης σχολικών κτηρίων και δέσμευσης χώρων για την ανέγερσή τους. Είχαν μεγάλο ενδιαφέρον οι απαντήσεις που λάβαμε.

 

1. Στην ερώτησή μας, αν αυτές οι αίθουσες μπορούν να προτείνονται έστω και προσωρινά ως λύση, δεδομένης της εμπειρίας μας (όχι κεντρική θέρμανση, παιδικό άσθμα, τραντάγματα και γρήγορες αλλοιώσεις), υπήρξε η αρχική τοποθέτηση ότι πρόκειται για κουτιά αλλά …εξαιρετικά κουτιά! για να καταλήξει ότι τελικά είναι εξαιρετικά γιατί … οι λαμαρίνες τους είναι πιο καλοβαλμένες από το παρελθόν! Επισημαίνοντάς του ότι το πρόβλημα οξύνεται σε περίοδο πανδημίας απάντησε: «σε έξαρση της Πανδημίας θα κλείσουν τα σχολεία, οπότε … δεν θα υπάρχει πρόβλημα».
2. Επέμεινε να μας παρουσιάσει τις νέες διαδικασίες που εξασφάλισαν fast truck την τοποθέτηση των container. Για να επιταχυνθούν, καθώς υπήρχαν καθυστερήσεις, άλλαξε το νομικό πλαίσιο για να βγαίνουν κατ’ εξαίρεση άδειες για προκατασκευασμένες αίθουσες - container και μόνο. Στην ερώτησή μας γιατί αυτές οι fast truck διαδικασίες δε γίνονται και για την απαλλοτρίωση χώρων και το κτίσιμο σχολείων ή έστω για βαρέως τύπου κατασκευές, αλλά γίνονται για μεγαθήρια στο Ελληνικό κ.ά. είπε «…εμείς πάντως είμαστε νόμιμοι» ! Μάλιστα περηφανεύθηκε ότι ... μετά από 3 χρόνια έχουν 70% κάλυψη με την τοποθέτηση των container και εκτιμούν ότι έως 20 Σεπτέμβρη θα είναι όλα έτοιμα…
3. Στην ερώτηση μας, αν η δημοτική αρχή έκανε συνάντηση μαζί τους και αν προσκόμισε σχέδιο ή αντιπρόταση, μας απάντησαν πως η δημοτική αρχή έκανε συνάντηση μαζί τους, αλλά δεν προσκόμισε κανένα σχέδιο ή αντιπρόταση και σήμερα η ΚΤΥΠ δίνει στην Καισαριανή 4 αίθουσες με κόστος 12-13.000€. 
4. Αναφορικά με την ειδική αγωγή και τις ανάγκες για τις 2 αίθουσες στο Ειδικό σχολείο «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», μας είπαν χαρακτηριστικά, πως εάν έρθει πρόταση από τον Δήμο, έχοντας ήδη γίνει η μελέτη και εγκριθεί από την ΚΤΥΠ όσον αφορά την αρτιότητά της, θα ενταχθεί στον σχεδιασμό!
5. Επιμένοντας στο κόστος και τη διαφορά των βαρέως τύπου κατασκευών από τα container είπε ότι η πρώτη είναι κανονική κατασκευή και ακολουθείται η ίδια διαδικασία με τη συμβατική κατασκευή (δηλ. χτίσιμο), ενώ η δεύτερη ακολουθεί τις γρήγορες διαδικασίες και έχει ορίζοντα ζωής με βάση τον νόμο 4 χρόνια. Επίσης, είπε για τη βαρέως τύπου κατασκευή ότι «μια προκατασκευή με όρους οικοδομικής δραστηριότητας για ένα μεγάλο συγκρότημα με βοηθητικούς χώρους κ.λπ. μπορεί να φτάσει τα 300.000€ -400.000€!!» Εικάζουμε επομένως ότι οι μεμονωμένες αίθουσες βαρέως τύπου έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος…
Οπότε και μονό από τις παραπάνω απαντήσεις καταλαβαίνει κανείς ότι η Δημοτική Αρχή όχι μόνο δεν έκανε κανέναν σχεδιασμό ή αντιπρόταση, αλλά βολεύτηκε και δέχτηκε αδιαμαρτύρητα τα γνωστά τσίγκινα κλουβιά ως αίθουσες κατάλληλες να φιλοξενήσουν νήπια 4-6 χρονών. Ταυτόχρονα προεξόφλησε από μόνη της τη μη εφαρμογή της 2χρονης προσχολικής αγωγής στην Ειδική Αγωγή αφού δεν πήγε πρόταση στην ΚΤΥΠ για αίθουσες στο Ειδικό σχολείο «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ». Επίσης, δε ζήτησε αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων είδη τοποθετημένων container στο 7ο και 3ο Νηπιαγωγείο. Οπότε δεν είναι θέμα αντικειμενικής δυνατότητας, είναι θέμα πώς έχει επιλέξει αυτή η Δημοτική Αρχή να διοικεί τον Δήμο και τι βάζει σε προτεραιότητα να ικανοποιήσει.

 

 

Αναλυτικότερα, πού εστιάζετε την κριτική σας απέναντι στις επιλογές της Δημοτικής Αρχής; Θέτουμε υπόψιν ότι σε κάποιους δήμους η δίχρονη προσχολική αγωγή αναβάλλεται και εφέτος. Ενώ, έστω, και με λύσεις ανάγκης, στην πόλη σας ξεκινάει. Ποιο είναι το σχόλιό σας;


Οι δημοτικές αρχές για μας έχουν δυο δρόμους να επιλέξουν...
Ή να σταθούν δίπλα στον λαό που τους εκλέγει και μαζί να παλεύουν και να διεκδικούν από το κεντρικό κράτος αυτά που δικαιούνται, ή να υλοποιούν τις κεντρικές αντιλαϊκές επιλογές. Εδώ η δημοτική αρχή ακολουθεί τον δεύτερο δρόμο δηλαδή γίνεται το μακρύ χέρι που λέει ο λαός μας.
Θα μπορούσαν, αν ήθελαν και όχι μόνο ο δικός μας δήμος αλλά και αυτοί που δεν θα το εφαρμόσουν, να διαχειριστούν αλλιώς την κατάσταση αν δεν την αποδέχονται; Η απάντηση είναι ναι. Για παράδειγμα, στον δικό μας δήμο θα μπορούσαν να ενημερώσουν από την αρχή που τους τέθηκε το ζήτημα τους αρμόδιους φορείς (Εμάς, τους εκπαιδευτικούς – νηπιαγωγούς, την Ένωση Γονέων), κάτι που δεν έγινε, ούτε μια ανακοίνωση ολόκληρο το εκπαιδευτικό έτος ούτε ένα κάλεσμα στους φορείς έστω να μας αναφέρουν τον σχεδιασμό, το αντίθετο το απέκρυβαν, ταυτόχρονα αν είχαν τη διάθεση, την πιστή ότι υπάρχει και άλλος δρόμος, ο δρόμος της διεκδίκησης από την Περιφέρεια, από την ΚΤΥΠ, από την Κυβέρνηση θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τη μελέτη, μια βάση για να το πούμε αλλιώς, της προηγούμενης δημοτικής αρχής (που έγινε πριν καν γίνει υποχρεωτική στην πόλη μας η 2χρονη προσχολική αγωγή) η όποια προέβλεπε αίθουσες βαρέως τύπου, με βοηθητικούς χώρους για ύπνο και σίτιση, και μάλιστα έδινε και τη δυνατότητα αντικατάστασης παλαιών αιθουσών & container. Αντί να την χρησιμοποιήσουν μαζί με τους ενδιαφερόμενους φορείς ως μοχλό πιέσης προς Περιφέρεια – ΚΤΥΠ –Κυβέρνηση, τι την έκαναν; Την παρέβλεψαν και βολευτήκαν με container, δεν προβλέφθηκαν καν συμπληρωματικοί βοηθητικοί χώροι (σίτισης, ξεκούρασης), αντιθέτως και εκεί που υπάρχουν τέτοιοι χώροι π.χ. 7 ο νηπιαγωγείο, που είναι μικρές αίθουσες , η δημοτική αρχή προτίθεται να τους μετατρέψει σε επιπλέον αίθουσες. Ταυτόχρονα μας λένε μέσα από την ανακοίνωση τους τι κρίμα !! αποτελούν τη μοναδική λύση τα container μέσα στην παρούσα κατάσταση, σε ποια παρούσα κατάσταση; Μέσα στη πανδημία ;!!! Με τσίγκο και air condition;Στον 21ο αιώνα;!!

 


-Πριν λίγες μέρες, με ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος Καισαριανής δήλωσε ότι στον τομέα της δίχρονης προσχολικής αγωγής, ο Δήμος είναι από τους ελάχιστους στη χώρα μας που θα μπορεί να υποστηρίξει τη λειτουργία ολιγομελών τάξεων των 17 μαθητών ανά τάξη. Εσείς στις ανακοινώσεις σας κάνετε λόγο για 25μελή τμήματα. Πώς εξηγείται η «απόκλιση» αυτή;

 


1aaa-goneiΑν πάει κανείς και προσθέσει όλες τις αίθουσες (και αυτές που υπάρχουν και αυτές που θα τοποθετηθούν ) και τις διαιρέσει με τον αριθμό των παιδιών τότε το 17-18 μαθητές ανά τάξη βγαίνει. Όμως άμα πάει κανείς ανά νηπιαγωγείο δεν είναι έτσι. Για παράδειγμα, στο 3ο Νηπιαγωγείο έχουν γίνει δεκτές 96 αιτήσεις νήπιων και το συγκρότημα έχει 4 αίθουσες (2 βαρέως τύπου κατασκευής, 1 container και 1 ακόμα που θα τοποθετηθεί) άρα 96 / 4 = 24. Παρόμοια κατάσταση και 4ο νηπιαγωγείο με 100 αιτήσεις και 4 αίθουσες (2 β.τ., 2 container που θα τοποθετηθούν) άρα 100/4=25.
Κοιτάξτε , ο νέος εκπαιδευτικός νόμος αλλά και η μη πρόσληψη νέων εκπαιδευτικών το έχουν προεξοφλήσει , τα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι 25άρια. Αυτή τη στιγμή χάνονται τμήματα στα δημοτικά, γίνονται συγχωνεύσεις τμημάτων, μάλλον η δημοτική αρχή τα αγνοεί όλα τα παραπάνω ή παίζει με τις λέξεις. Εκτός αν έχουν «κρυμμένους» εκπαιδευτικούς και δε μας το λένε.

 


-Αυτή τη στιγμή, και ενώ η διαδικασία εγκατάστασης των προκάτ κατασκευών έχει προχωρήσεις, υπάρχει περιθώριο διορθωτικών λύσεων;


Τα παιδιά μας δεν τα στοιβάζουμε σε κλουβιά. Δεν είναι αυτό το σχολείο που ονειρευόμαστε!
Η Καισαριανή έχτισε τα σχολεία της με αγώνες και όχι με τεμενάδες. Στον δρόμο αυτόν πορευόμαστε!
Θέλουμε σχολεία που να συμβάλλουν στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών μας, σχολεία που να πληρούν τις σωστές κτιριακές προδιαγραφές και συνθήκες υγιεινής. Τμήματα των 15 μαθητών, βοηθητικούς χώρους και μόνιμο βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, επαρκείς αύλειους χώρους με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Να αντικατασταθούν τα τσίγκινα κλουβιά (και αυτά που προβλέπονται και αυτά που ήδη υπάρχουν σε 3ο και 7ο νηπ.) με βαρέως τύπου κατασκευές για να μπουν άμεσα. Να βρει ο Δήμος το επιπλέον κόστος που απαιτείται. Παράλληλα, άμεσα να αναζητηθούν κατάλληλοι χώροι για την ανέγερση σύγχρονων σχολικών κτιρίων, ώστε η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή, για τα νήπια των 4-6 χρόνων να αποκτήσει την κτιριακή της αυτοτέλεια!
Εμείς σε αυτήν την κατεύθυνση θα πιέζουμε, θα επιμείνουμε να διεκδικούμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας! Και όχι απλώς με διορθωτικές λύσεις αλλά να μπει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο όσο αφορά το κτιριακό.