Εδώ πελάτης, εκεί πελάτης...που είναι ο πελάτης;

adeioportofoliΣημαντικά μειωμένη η κίνηση των εμπορικών καταστημάτων την περίοδο των εορτών, ειδικά σε σχέση με την περυσινή χρονιά, με τους καταναλωτές να προτιμούν να κάνουν βόλτα στις βιτρίνες, παρά να ψωνίζουν.

 

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) κάνει λόγο για μείωση της εμπορικής κίνησης κατά 21%-30%, όπως καταδεικνύουν οι εμπορικοί σύλλογοι. Μεγαλύτερη πτώση άνω του 41% ανέφεραν οι Εμπορικοί Σύλλογοι της Φλώρινας, της Ξάνθης, της Άρτας, του Κιλκίς, της Λευκάδας, των Γρεβενών και του Περιστερίου.

 

Μεγαλύτερη πτώση κατέγραψε ο εμπορικός σύλλογος Άργους κατά περίπου 60%.

 

Ο τομέας που δέχτηκε το μεγαλύτερο πλήγμα είναι ο τομέας της ένδυσης- υπόδησης, ενώ καλύτερη εικόνα παρουσίασε η ζήτηση σε τρόφιμα, παιχνίδια και γενικότερα σε παιδικά είδη.

 

Οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν να αγοράζουν μικροδωράκια συμβολικού χαρακτήρα, σε αντίθεση με προηγούμενα χρόνια, ενώ παρατηρείται δυναμική είσοδος των ηλεκτρονικών" μικροδώρων".   

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, οι μέρες με τη μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση ήταν η  παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ τα εμπορικά καταστήματα δούλεψαν ικανοποιητικά και την Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα, που παραδοσιακά παραμένουν ανοιχτά.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δεύτερη Κυριακή της εορταστικής περιόδου ήταν "νεκρή" μέρα για την αγορά, καθώς, όπως τα στοιχεία καταδεικνύουν, η ζήτηση ήταν πολύ περιορισμένη.

 

"Ανησυχητικά για το μέλλον των επιχειρήσεων", χαρακτήρισε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος της ΕΣΕΕ, τα αποτελέσματα της περιόδου των Χριστουγέννων.

 

Ο κ. Κορκίδης δεν παρέλειψε να σχολιάσει την "απουσία" του λιανικού εμπορίου από την νέα δράση ενίσχυσης των ΜΜΕ με την αξιοποίηση πόρων των Περιφερειακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, μέσω των στοχευμένων ενεργειών ενίσχυσης των ΜΜΕ στους τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου & Υπηρεσιώ, υποστηρίζοντας ότι η εν λόγω δράση αναμενόταν ως "μάννα εξ ουρανού" από τις επιχειρήσεις.

 

Μάλιστα, ανέφερε ότι "η απουσία του λιανικού εμπορίου από το συνοδευτικό πίνακα του προγράμματος συνιστά αβλεψία και όχι παράλειψη του Υπουργείου Ανάπτυξης και για το λόγο αυτό, η ΕΣΕΕ ζητά την άμεση συμπλήρωση της σχετικής λίστας, ώστε να μετέχουν σε αυτήν και οι εμπορικές επιχειρήσεις λιανικής".