Ο δεκάλογος των εκπτώσεων

ekptoseis87Αρχίζουν τη Δευτέρα, 14 Ιουλίου, οι θερινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου. Το ερώτημα που «παραδοσιακά» τίθεται από τους καταναλωτές είναι αν θα είναι πραγματικές, προς όφελός τους. Από την άλλη πλευρά το στοίχημα των εμπόρων είναι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των καταναλωτών, και για αυτό δεν διστάζουν να ανταγωνίζονται, «δίνοντας» ελκυστικά ποσοστά από 50% και πάνω.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν:

1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
10. Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.

 

«Ποτέ την Κυριακή»

Εν τω μεταξύ, μέγα θέμα για τους εμπόρους είναι η η απόφαση της κυβέρνησης που αφορά στην Κυριακάτικη λειτουργία όλο το χρόνο των καταστημάτων σε 10 περιοχές της χώρας. Για «ταφόπλακα» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΒΕΕ, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια ακόμη πράξη εχθρική προς τον κόσμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
«Η απόφαση της κυβέρνησης παρακάμπτει την αιρετή δημόσια αρχή της περιφέρειας, αγνοώντας τις τοπικές ιδιαιτερότητες και υπονομεύει τους δημοκρατικούς θεσμούς.
Είναι προφανές, επισημαίνει η ΓΣΕΒΕΕ, ότι η πιλοτική εφαρμογή μιας αποσπασματικής ρύθμισης που θα παρακάμπτει τοπικές αρχές, παραγωγικούς φορείς αλλά και τους οικονομικούς βιορυθμούς της επιλεγμένης περιοχής θα δημιουργήσει προβλήματα στην τοπική και περιφερειακή οικονομία, και θα πλήξει όμορες αγορές. Πέραν τούτου, εγείρονται ζητήματα που άπτονται του ανταγωνιστικού πλαισίου λειτουργίας της αγοράς, καθώς με την επιλεκτική εφαρμογή του μέτρου θα πληγούν ανεπανόρθωτα τοπικές αγορές, καθώς το φαινόμενο της υποκατάστασης της κατανάλωσης θα μεταφερθεί σε όμορες αγορές που παραμένουν σε λειτουργία.


Η ΓΣΕΒΕΕ έχει προειδοποιήσει εγκαίρως, καταθέτοντας επίσημα στοιχεία και μελέτες περιπτώσεων από άλλες χώρες, την ελληνική κυβέρνηση και τα μέλη του κοινοβουλίου που κλήθηκαν να νομοθετήσουν έχοντας μερική γνώση της πραγματικότητας, για τις αρνητικές επιπτώσεις αυτής της ρύθμισης. Σύμφωνα άλλωστε με όλα τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου εφαρμογής της απελευθέρωσης της λειτουργίας των καταστημάτων για 7 Κυριακές το χρόνο, δεν προέκυψε αύξηση του τζίρου. Στην έρευνα οικονομικού κλίματος του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ μόνο 4,2% των καταστημάτων παρουσίασε αύξηση του τζίρου μετά την εφαρμογή του μέτρου. Αντίθετα, η αύξηση του λειτουργικού κόστους και η μειωμένη ζήτηση αποτελούν βασικό ανασχετικό παράγοντα. Σε ένα οικονομικό περιβάλλον, όπου τα εισοδήματα έχουν καταρρεύσει μεσοσταθμικά πάνω από 40%, αποτελεί οικονομικό παράδοξο να αναμένουμε αύξηση της κατανάλωσης.»

Εφημερίδα - Τεύχος 63

    

marketinn

 

Τελευταία Νέα
Καθαρά Δευτέρα στην Αθήνα 100 χρόνια πριν…

Καθαρά Δευτέρα στην Αθήνα 100 χρόνια πριν…

  Πώς γιόρταζαν τα Κούλουμα οι κάτοικοι της Αθήνας στις αρχές του περασμένου α..

Readmore

Ενθαρρυντικό το πιλοτικό πρόγραμμα αξιοποίησης απορριμμάτων στο Χαλάνδρι

Ενθαρρυντικό το πιλοτικό πρόγραμμα αξιοποίησης απορριμμάτων στο Χαλάνδρι

Επί 14 μήνες η δημοτική αρχή Χαλανδρίου «τρέχει», σε συνεργασία µε το Εθνικό Μετσόβ..

Readmore

Smart Trikala: Λεωφορεία για το μέλλον με … στάση στο Ντουμπάι

Smart Trikala: Λεωφορεία για το μέλλον με … στάση στο Ντουμπάι

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό αποτέλεσε παγκόσμια πρωτοτυπία στο πλαίσιο του πιλοτικο..

Readmore

Η ιδεολογική χρήση της ιστορίας και το «Μακεδονικό»

Η ιδεολογική χρήση της ιστορίας και το «Μακεδονικό»

Του Σπύρου Τζόκα   Η ιδεολογικοποίηση της ιστορίας και η χρήση της για τον εθνι..

Readmore

Παν. Αγγελόπουλος: «Η παράταξή μας έγινε η κυρίαρχη δύναμη στου Ζωγράφου»

Παν. Αγγελόπουλος: «Η παράταξή μας έγινε η κυρίαρχη δύναμη στου Ζωγράφου»

Την ικανοποίησή τους εκφράζουν οι επιτελείς του «Ζωγράφου Μπροστά» για την ανταπ..

Readmore

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας, για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας.
.