Ποιος έχει την ευθύνη για το κλάδεμα των δέντρων;

Του Γιάννη Σγουρού

 


1aaa-den-sgourosΣτην τελευταία κακοκαιρία είδαμε ένα «πινγκ πονγκ» σχετικά με τις ευθύνες για το κλάδεμα των δέντρων πέριξ του δικτύου ηλεκτροδότησης. Ποιος έχει αυτή την ευθύνη; Ας γίνουμε ξεκάθαροι.
Την ευθύνη για την άρση της επικινδυνότητας στο οδικό δίκτυο, που μπορεί να οφείλεται μεταξύ των άλλων και στην πτώση δέντρων, έχουν:
Η Περιφέρεια Αττικής για το οδικό δίκτυο που έχει την ευθύνη συντήρησης.

Δηλαδή μπορεί να κόψει δέντρο που βρίσκεται στο πεζοδρόμιο εφόσον κρίνει ότι γέρνει επικίνδυνα προς το δρόμο ή εκτιμά ότι μπορεί να ξεριζωθεί από τον άνεμο ή την χιονόπτωση χωρίς την άδεια του Δασαρχείου.
Το ίδιο ισχύει και για τους δημοτικούς δρόμους που συντηρούνται από τους Δήμους.

Οι υπηρεσίες των Δήμων μπορούν να κόψουν το δέντρο εφόσον είναι στο πεζοδρόμιο και κρίνουν ότι μπορεί να πέσει στο δρόμο ή σε καλώδια χωρίς την άδεια του Δασαρχείου. Αναφερόμαστε πάντοτε σε εντός σχεδίου περιοχές.
Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει την ευθύνη να κλαδέψει δέντρα, όχι να τα κόψει, αφού πρώτα ενημερώσει τους Δήμους.
Το ζήτημα περιπλέκεται εάν το δέντρο βρίσκεται όχι στο πεζοδρόμιο αλλά σε πάρκο ή σε ιδιοκτησία. Τότε αν κριθεί ότι υπάρχει πιθανότητα πτώσης του δέντρου σε δρόμο ή σε καλώδια χρειάζεται έγκριση του Δασαρχείου και Άδεια της υπηρεσίας δόμησης (πολεοδομία).

 

Τι έπρεπε να γίνει πριν την χιονόπτωση

Συνεργεία των Δήμων της Περιφέρειας και του ΔΕΔΔΗΕ να περιδιαβούν το οδικό δίκτυο και να εντοπίσουν τα επικίνδυνα σημεία. Να πραγματοποιήσουν τις σχετικές εργασίες κλαδέματος και κοπής δέντρων.

Να υπάρξουν συγκέντρωση αλατιού σε καθορισμένες θέσεις και μηχανήματα έργου σε κομβικά σημεία των οδικών αξόνων.

 

Τι έπρεπε να γίνει αμέσως μετά την χιονόπτωση

 

1aaa-arth-dentraΜε την ηγεσία της πολιτικής προστασίας του υπουργείου και τη συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής, των Δήμων, ΔΕΔΔΗΕ, Πυροσβεστικής κλπ. να κινητοποιήσουν όλα τα μηχανήματα έργων που υπάρχουν στην Αττική και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις εργασίες αποχιονισμού με συγκεκριμένο σχέδιο που θα άνοιγαν δρόμοι και θα ακολουθούσαν από πίσω χωρίς χρονοτριβή τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ.

 


Αναδημοσίευση από το liberal.gr

 

 

1aaa-d-imb

1aaa-bir-kata

1aaa-atomiki

 1aaa-demo-xr

1aaa-bil-kalkani

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ - ΤΕΥΧΟΣ 94

     

Τελευταία Νέα
«Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν»

«Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δεν θα περάσουν»

Ανακοίνωση του ΜΕΤΑ-ΟΤΑ     «Το τελευταίο διάστημα έχουν πολλαπλασιαστεί τα..

Readmore

Τι χρηματοδοτεί η Περιφέρεια στην Καισαριανή

Τι χρηματοδοτεί η Περιφέρεια στην Καισαριανή

Η πορεία υλοποίησης αναπτυξιακών έργων και υποδομών, οι οποίες χρηματοδοτούνται ..

Readmore

ΑΤΤΙΚΗ: Μέχρι 60% η αύξηση κυκλοφορίας Ι.Χ.

ΑΤΤΙΚΗ: Μέχρι 60% η αύξηση κυκλοφορίας Ι.Χ.

Αύξηση της κυκλοφορίας η οποία πλησίασε το 60% σε ορισμένες οδικές αρτηρίες της Αττ..

Readmore

Μ. Βορίδης: Κεντρικός και αναπτυξιακός ο ρόλος των ΟΤΑ

Μ. Βορίδης: Κεντρικός και αναπτυξιακός ο ρόλος των ΟΤΑ

Τον κεντρικό αναπτυξιακό ρόλο που η Κυβέρνηση έχει προσδώσει στην Τοπική Αυτοδιο..

Readmore

Χρ. Παππούς: «Σκουπίδια τέλος στη Φυλή»

Χρ. Παππούς: «Σκουπίδια τέλος στη Φυλή»

Έντονη αντίδραση του Δημάρχου Φυλής στον νέο Περιφερειακό σχεδιασμό για τη διαχ..

Readmore

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας, για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας.
.