Τι αλλάζει στα «μπλε» λεωφορεία από το Σεπτέμβριο

 

leoforeiaΝέα τιμολογιακή πολιτική, αλλά και αλλαγές στα δρομολόγια των «μπλε» λεωφορείων προβλέπονται από τον ερχόμενο μήνα, με περιορισμό ή κατάργηση των γραμμών που έχουν εκτεταμένο μήκος διαδρομής.

Τέσσερις είναι οι βασικές αλλαγές τις οποίες επεξεργάζεται αυτήν την περίοδο η διοίκηση του ΟΑΣΑ:
• Η μείωση του μήκους της διαδρομής αρκετών λεωφορειακών γραμμών, ώστε αυτές να μετατραπούν σε τροφοδοτικές του μετρό αλλά και των γραμμών κορμού των λεωφορείων.
• Η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το δίκτυο του μετρό.
• Η αλλαγή στις συχνότητες διέλευσης των λεωφορείων, ώστε σε περιοχές όπου η επιβατική κίνηση είναι μεγάλη να αυξηθούν και σε περιοχές όπου δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση να μειωθούν.

 


Προς το παρόν δε, σχεδιάζονται νέες περικοπές δρομολογίων, δεδομένου ότι η μείωση του παραγόμενου έργου σχεδόν κατά το 1/3 τα προηγούμενα χρόνια θεωρήθηκε αποσπασματική και δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ωστόσο, αυτό που θα μειωθεί είναι το μήκος των λεωφορειακών γραμμών, καθώς βάσει των στοιχείων οι μεγάλες γραμμές θεωρούνται ιδιαίτερα δαπανηρές αλλά και δυσλειτουργικές, δεδομένου ότι δεν μπορούν να προβλεφθούν οι χρόνοι εκτέλεσης των δρομολογίων.
«Η Αθήνα αυτήν τη στιγμή δεν χρειάζεται μεγάλες απευθείας γραμμές που δεν μπορούν να είναι αξιόπιστες, αλλά συνδυασμένες μεταφορές. Χρειάζεται γραμμές που να έχουν συνοχή και να συνδέονται», επισημαίνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης.

 

 


xrysodhmhtrΑυτό είναι και ένα από τα αρχικά συμπεράσματα της μελέτης που διενεργείται αυτήν την περίοδο για λογαριασμό του Οργανισμού και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο. Θα ακολουθήσει νέα, μελέτη, η οποία θα εξετάσει ξεχωριστά κάθε λεωφορειακή γραμμή ώστε να καταδειχθούν συγκεκριμένα το μήκος και τα έσοδά της σε συνδυασμό με το κόστος και την αποδοχή της από το επιβατικό κοινό. Παράλληλα, πλήρως αναμένεται να αλλάξει και η φιλοσοφία της επιδότησης των συγκοινωνιακών εταιρειών, με την ηγεσία του ΟΑΣΑ να έχει καταλήξει σε συμφωνία με την τρόικα ώστε από το 2016, οπότε και θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι συγκοινωνιακές μελέτες, να επιδοτείται η ζήτηση και όχι οι «μαύρες τρύπες» του συστήματος. Ουσιαστικά στόχος είναι το ποσοστό της επιδότησης να μην προκύπτει από τα ελλείμματα, αλλά ανά επιβάτη. Αν και μία τέτοια κίνηση ενέχει τον κίνδυνο να τεθούν εκτός επιδότησης γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση, η διοίκηση του Οργανισμού διαβεβαιώνει ότι στόχος δεν είναι η περαιτέρω μείωση του δικτύου αλλά η ενίσχυση του ρόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έναντι των ΙΧ.
Ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς οι επιβιβάσεις σε όλα τα μέσα θα είναι αυξημένες κατά περίπου πενήντα εκατομμύρια αλλάζοντας την εικόνα των τελευταίων ετών. Η παρατεταμένη κρίση αλλά και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας είχαν ως αποτέλεσμα την τελευταία πενταετία να κατρακυλήσουν τόσο η κίνηση όσο και τα έσοδα του ΟΑΣΑ, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, από το ιστορικό υψηλό του 2008 όταν οι συνολικές επιβιβάσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είχαν φτάσει τα 900 εκατομμύρια, στα τέλη του 2013 μετά βίας άγγιξαν τα 650 εκατομμύρια. Την κακή κατάσταση συμπλήρωνε το γεγονός ότι περίπου το 1/3 των μετακινούμενων (29,5%) με το σύνολο των μέσων ήταν λαθρεπιβάτες, γεγονός το οποίο ο ΟΑΣΑ φιλοδοξεί να εξαλειφθεί με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τα επόμενα χρόνια. Από το υπόλοιπο ποσοστό το 26,2% χρησιμοποιούσε το 2013 ενιαία εισιτήρια, το 17,3% κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, το 14,2% κάρτα για όλα τα μέσα, 3% εισιτήρια μόνο για οδικά μέσα, 4,8% ετήσιες κάρτες και 5% άλλα προϊόντα κομίστρου.

 


Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου προβλέπεται:
• Μείωση του εισιτηρίου για όλα τα μέσα από 1,40 σε 1,20 ευρώ με παράλληλη μείωση και του χρόνου ισχύος του από τα 90 στα 70 λεπτά και κατάργηση του εισιτηρίου απλής διαδρομής για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ αξίας 1,20 ευρώ.
• Μείωση της κάρτας για όλα τα μέσα από 45 στα 30 ευρώ και κατάργηση της κάρτας λεωφορείων, τρόλεϊ, τραμ των 20 ευρώ.
• Εισαγωγή τριμηνιαίων και εξαμηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών (βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη).
• Εισαγωγή πενθήμερου εισιτηρίου 10 ευρώ και κατάργηση του 7ήμερου εισιτηρίου αξίας 14 ευρώ. Στις άμεσες προτεραιότητες του ΟΑΣΑ εντάσσονται και η εφαρμογή του θερμικού εισιτηρίου και η αγορά εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου, οι εννέα πρότυπες λεωφορειακές γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει φωνητική αναγγελία, όπως συμβαίνει στο μετρό.

 

Εφημερίδα - Τεύχος 80

    

marketinn

 1aaa-gefseis

1aaa-giorthathl

1aaa-faslis

Τελευταία Νέα
Επί θύραις η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης απορριμμάτων

Επί θύραις η ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης απορριμμάτων

Ανακοίνωση του Δικτύου Εργαζομένων στους ΟΤΑ   «Η κυβέρνηση επιταχύνει την εί..

Readmore

Άκυρος ο ορισμός διοίκησης στο «Λ. Μανωλίδης»

Άκυρος ο ορισμός διοίκησης στο «Λ. Μανωλίδης»

Μάλλον θα χρειαστεί να ξανασυζητήσει τον ορισμό διοίκησης διοίκηση στο «Λ. Μανωλί..

Readmore

Πάνω από 6000 συμμετοχές στον 37ο αυθεντικό Μαραθώνιο

Πάνω από 6000 συμμετοχές στον 37ο αυθεντικό Μαραθώνιο

  Ως μία μεγάλη γιορτή του κλασικού αθλητισμού που συμβάλλει στην τουριστική ..

Readmore

Το πλιάτσικο της Συρίας και το «Τραμπικό» χάος

Το πλιάτσικο της Συρίας και το «Τραμπικό» χάος

  Του έκτακτου συνεργάτη της ΖΩ2 Α.Ν.   Φαίνεται ότι τα πέντε Tweets του Αμερικα..

Readmore

Το Δημοτικό Συμβούλιο Βύρωνα υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας

Το Δημοτικό Συμβούλιο Βύρωνα υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας

Ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων   Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βύρωνα..

Readmore

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας, για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα μας.
.